Hem bilinmeyen fate karakterlerinin genel bir tanıtımı olsun diye hazırladığım hemde uzun zamandır istediğim güç liste serisinin ikinci kısmına hoş geldiniz. Listenin ilk kısmını kaçırdıysanız bakmak için şuradan linke tıklayınız. 


24-Semiramis, Wise Queen of Assyria (Assassin)

”Boşuna dünyanın en eski zehir kullanıcısı olarak tanınmıyorum.  Gerçekten de Kraliçe Semiramis’i idare edebileceğini düşünüyor musun?”

Assassin-

Assassin of Red nam-ı diğer Semiramis Büyük Kutsal Kase Savaşında Shirou Kotomine tarafından çağrılmış bir hizmetkardır.

Dünyanın en eski zehir Kullanıcısı ve Asur’un Bilge Kraliçesi olarak da bilinir. Bu ününü Kocası Ninus’u zehirleyerek kazanmıştır. Bir süre için Eski Dünya’nın Yedi Harikasından biri olan Babil Asma Bahçelerini inşa ettirdiği söylentisi yayılmıştır.(Gerçekten II. Nebukadnessar döneminde yapılmıştır.)

Semiramis, Tanrıça Derketo ve sıradan bir insanın çocuğu olarak dünyaya geldi ancak annesi Derketo bunu utanç olarak gördü ve kocasını öldürüp, Semiramis’i de deniz kıyısında ölümüne terk etti. Ancak tanrıların kanını taşıyan bir bebek olarak Semiramis güvercinler tarafından beslendi ve hayata tutunmayı başardı. Dillere destan güzelliğiyle büyüyen Semiramis eski general Onnes ile evlendi. Ancak kendisini görüp büyülenen Kral Ninus onu zor kullanarak kocasından alıp ayırmıştır. Bu durumun ardından kederine yenik düşen Onnes intihar eder, artık Semiramis için kendini krala sunmaktan başka bir seçenek kalmamıştır.

Semiramis’in yabancı topraklarla yaptığı savaşta öne sürdüğü yeni taktikler Asur’a savaş kazandırmıştır. Böylece Semiramis’in yeteneklerini tanıyan Kral Ninus onunla evlenmeye niyetlenmiştir. Ancak Kral evlilik ziyafetinde kendi dudaklarına koyup içtiği şarap kadehinin ardından acılar içinde kıvranarak ölür. Semiramis’in bunu rahmetli kocasının intikamını almak için yaptırdığına dair düşünceler vardır. Neyse böylece Asur İmparatorluğunun İmparatoriçesi haline gelen Semiramis, Asur’a her alanda öncülük ederek ülkeyi uzun yıllar yönettir. Daha sonra, oğlu tarafından öldürüldüğü veya belki de gücünden feragat ettikten sonra bir güvercin oldu ve uçup gittiği söylenmektedir.

Basmu(Bashumu)
  • Divinity: Balık Tanrıça Derketo’nun kızı ve bir ölümlünün kızı olarak C-seviyesi bir İlahiyat sahibidir.
  • Double Summon: Oldukça nadir olan bu yetenek bir hizmetkara iki farklı sınıfın yeteneklerine sahip olma yetisini sağlayan bir yetenektir. Böylece Semiramis bir assassin olarak çağrılırken aynı zamanda caster sınıfının yeteneklerini kullanabilme yetisine de sahiptir. Hatta bir assassin  olarak Babil’in Asma Bahçelerine olan erişimi sayesinde dünya tarihinin sayılı büyücülerinden biri haline gelir.
  • Familiar (Doves): Geçmişinden güvercinlerle olan ilişkisi sayesinde Semiramis onları tek başına yönlendirebilir. Onları bir ülke boyunca geniş bir alana yayarak bilgi toplamak veya büyülü enerji kaynaklarının izlerini takip etmek için kullanabilir.
  • Item Construction: Kişinin sihirli nesneleri yaratma kabiliyetidir. Zehirler konusunda uzmanlaşmış olan Semiramis de bu yeteneği ile istediği türden zehirleri efor sarf etmeden yaratabilmektedir.
  • Presence Concealment: Bir hizmetkar olarak varlığını gizleme yeteneğidir. C+ derecesinde bu beceriye sahip olan Semiramis kendi varlığını normal veya sihirli araç ve kişilerden gizleyebilir. Casusluk için oldukça yararlıdır. Ancak saldıracağı zaman bu gizliliği bozması gerekmektedir. Neyse ki başkalarını zehirlemek için bunu yapması gerekmez.
  • Territory Creation: Kişinin sihirle kendine avantajlı bir bölge yaratmasını sağlayan bu yeteneğe Semiramis en üstün seviyede vakıftır. Semiramis zaman ve materyal etmenlerini göze alarak bir mabetten bile üstün olan noble phantasm’ı Babil’in Asma Bahçeleri’ni(Hanging Gardens of Babylon) yaratabilir.
  • Sikera Ušum: Semiramis’in kesin ölüm anlamına gelen noble phantasm’ı. Bilinen ilk kurbanı kocasıdır. Babil’in Asma Bahçeleriyle beraber kullanıldığında taht odasından yönetilebilmektedir. Ancak Semiramis duble summon’un etkisi olmadan çağrılırsa onun ana noble phantasmı olur. Bir kere aktif edildiği zaman Semiramis’in çevresindeki büyülü enerji ve havayı zehre dönüştürerek, tüm büyücüleri zehirden etkilenir hale getirir. Zehre karşı bağışıklığı olan veya antidot kullanan hizmetkarlar bu etkilere karşı direnç gösterebilirler. Öte yandan hayatları zehir ile son bulmuş kahramanlar bu etkiye yani Sikera Usum’a karşı iki kat zayıftırlar. Semiramis birden fazla zehir türü kullanabilir ve zehrin kompozisyonunu istediği gibi değiştirebilir. Hatta Chiron‘un ölümsüzlüğünü alan, güçlü Heracles‘in ise çekindiği dehşet verici Hydra‘nın zehrini kopyalama gibi bir yeteneğe sahiptir. Ayrıca aynı şekilde Kral Arthur’un oğlu Mordred’i zorlayıp kitleyecek kadar güçlü zincirler yaratabilir. Eğer bu yeteneği Babil’in Asma Bahçeleriyle birlikte kullanırsa Tiamat‘ın kutsal yaratığı Yılan Basmu‘yu ve çeşitli dev sürüngenleri kendi safına çağırabilir.
  • Hanging Gardens of Babylon: Semiramis’in güzel bahçesi, EX derecesindeki bir Anti-Dünya noble phantasm’ıdır. Muazzam cüssesi ile uçan bir şehre dönüşebilir, binlerce askeri taşıyabilir. Semiramis tarafından taht odasından kontrol edilir. Çoğu Noble Phantasm’ın aksine sadece büyü ile oluşturulamaz. Yapımı için gerekli tüm malzemeleri toplamak en az üç gün sürer, küçük bir ülkenin maliyetiyle yarışacak kadar pahalıdır ve Semiramis’in yaşadığı bölgeden kir, taş, mineral, bitki ve su gibi materyallere ihtiyaç duymaktadır. Bunun nedeni Semiramis tarafından yaşarken inşa edilmemiş bir yapı olmasına rağmen dünyada ki insanların yanlış anlamaları üzerine Semiramis’e atfedilmiş olmasındandır. Bir bahçe ve kale olmasının yanında bir de silahtır. Bu geniş yapının harekete geçmesi diğer mitolojik hizmetkarlar(Achilles, Atalanta) ve hiçbir şeye tepki göstermeyen Karna’yı  bile etkileyip şaşkına çevirmiştir. Semimaris bahçelerin içinde normalde olduğundan oldukça güçlüdür. Ex seviyelerdeki büyüleri yapabilmekte, binlerce Ejder Dişi Askeri yaratabilmekte ve çeşitli mücevherler ile Bahçelerin etrafına çok güçlü savunma alanları oluşturabilmektedir. Enerjisini odaklayarak çok güçlü ışın büyüleri yaratabilir. Sadece kendini ve yakınındakileri korumak için ejder/kaplumbağa kabuğu şeklindeki bariyerler oluşturabilir veya kanından gelen güç ile balık pulundan zırh yaratabilir. Bu savunmalar Heracles’i öldürecek kadar güçlü A-seviyesindeki saldırılara dayanabilmektedir.

23-Sir Gawain, Knight of the Sun (Saber)

”Bir daha ki sefere… Şerefimi yeniden inşa etme imkânım olursa- ikinci bir hayat – o zaman her şeyimi kralıma adayacağım…”

Saber-

Gawain, Kral Arthur efsanesindeki ünlü Yuvarlak Masa Şövalyeleri’nin ünlü bir üyesidir. Kral Arthur’un en sadık şövalyelerinden biriydi ve Kralının düşüşüne kadar kendini kralına ve görevine adamıştır. O, bir Azizden aldığı kutsaması ve kutsal kılıcı Excalibur Galatine ile birlikte Güneş Şövalyesi oldu. Öğlen saatleri rakipsiz bir şövalye olarak görülürdü. İnsanlar tarafından Camelot kalesinde Kral Arthur’un halefi olarak görülmektedir.

Ancak kardeşi ve kız kardeşini öldüren Sir Lancelot’a karşı beslediği kin, kendi ölümüne neden  olmuş ve Kralının düşüşünde rol oynamasına sebebiyet vermiştir. Lancelot ile yaşadığı bu sürtüşme onun en büyük pişmanlığına dönüşecek ve kralına karşı yaptığı geçmiş hatalarının kefaretini ödemek için yanıp tutuşan bir kahraman ruhuna dönüşmesine neden olacaktır.

  • Magic Resistance: Gawain B-seviye büyü direnci ile üçüncü seviye altı tüm büyüleri kendisi için etkisiz kılabilmektedir.
  • Riding: Bu yeteneği sayesinde Gawain, Phantasmal türü yaratıklar hariç at veya modern taşıtlar gibi her türlü şeyi sürme yeteneğine sahiptir.
  • Numeral of the Saint: Sevgili Aziz den aldığı bir kutsamadır. Bu, Keltler’in kutsal sayısı olan “3” ‘e dayanan bir güçtür. Sabah saat 9:00’dan itibaren üç saat boyunca yani öğleye kadar ve öğleden sonra 3’e kadar Gawain’in gücü 3 kat artmaktadır. Bu süre zarfında Gawain o kadar güçlü ki çoğu hizmetkara karşı neredeyse yenilmezdir. Bu moda kendisi zorlayıp doğal olmayan bir şekilde de girebilir ancak etkisi kısa ve doğal olanı ile karşılaştırınca zayıf kalacaktır.

  • Bercilak’s Belt: Şuan için ne işe yaradığı bilinmeyen bir yetenektir ancak Gawain’in dostu olan Yeşil Şövalye ile ilgili bir yetenek olduğu açıktır.
  • Charisma: Onun içindeki doğal şövalyelik yeteneği E-seviyesinde bir karizma gücü elde etmesini sağlamıştır.
  • Excalibur Galatine: Gölün Hanımı tarafından ona verilen bir kutsal kılıçtır. Zaferin kılıcı Excalibur’un kardeş kılıcı olmasına rağmen ünü Calibrun’un yanında düşük kalmıştır. Dolayısıyla pek çok kişi, Galatine’nin güneş ışınlarını temsil eden kabzasının içinde bir güneş sakladığını bilmez. Gawain bu güneşin ve kendi büyülü enerjisini kullanarak orduları yok edecek ısı dalgaları oluşturabilmektedir. Gawain’in kılıcının bu yeteneğiyle birlikte 13’km menzile sahip olduğu biliniyor. Ve Aziz’in kendisine yaptığı kutsamayla birlikte bu güç öğlen vakitlerinde üç katına çıkmaktadır.

22-Jeanne D’Arc, Holy Maiden Savior, Dragon Witch (Ruler/Avenger)

”Benim gerçek adım Joan of Arc. Yüce lordum adına, senin kalkanın olacağım! Her ne kadar bu gezegen Kutsal Kase’nin savaş alanı haline gelmiş olsa da, dünya mahvedilmiş olsa da, sayısız korkunç düşman yolumuzu tıkasa da sonumuz henüz kimse tarafından belirlenmedi. Şimdi savaşımızı vermeye başlayalım efendim.”

Ruler-

 

Fate/Apocrypha serisinde Büyük Kutsal Kase Savaşı sırasında Yggmillenium ve Büyü Birliği arasındaki savaşa hakemlik yapsın diye Kase’nin kendi tarafından çağrılan Ruler sınıfı hizmetkardır.

Ruler’ın gerçek isimi Jeanne’Arc(Jan Dark) aynı zamanda Joan of Arc, Saint of Orleans(Orleans Azizi) olarak da bilinir. Fransa’nın Domrémy kentinde dünyaya gelen Katolik bir aziz ve Yüzyıl savaşlarında Orleans’ı İngiliz kuşatmasından kurtaran bir savaşçıdır. Tanrıyla konuştuğunu idda ettiği için yakalandığı sırada engizisyon tarafından yakılarak infaz edilmiştir.

  • Revelation: İç güdüye benzer bir yetenek olan revelation(vahiy) kişinin bir karar alırken doğru yolu seçmesine olanak sağlayan bir yetenektir. Olayları kavrama kapasitesini de arttırmaktadır.
  • Charisma: Hizmetkarın çevresindeki insanlara karşı olan etki düzeyini gösteren beceridir. Charisma seviyesi yüksek olanlar binlerce kişilik orduları yönetebilir, yanındakilere moral ve cesaret kaynağı olabilirler. Jeanne de C-seviyedeki karizmasıyla kendisine vahiy geldiğine dair insanları ikna edebilmiş ve Fransa’yı ayağa kaldırabilmiştir.

  • Saint: Bir hizmetkarın Hristiyan azizliğini temsil eden statüsüdür. Kişiye sağlık yenileme, karizma artışı gibi yararlı etkiler sağlar.
  • Magic Resistance: Hizmetkarlar arasındaki en yüksek büyü direncine sahip olan Jeanne şehirleri ve kahraman ruhlarını yok eden Tanrıların Çağından kalma en güçlü büyülere karşı bile zarar görmeden, çizik bile almadan kendini savunabilmektedir. Bu durum onun Hristiyan inancına ve tanrı ile olan sarsılmaz ilişkisine dayanmaktadır. Ancak bu durum sadece kendisi için geçerlidir yüksek bir saldırıda sadece kendisi hayatta kalırken çevresindeki kişiler ölebilir. Ve Shakespeare’in First Folio’su gibi güçlü ilizyonel noble phantasmlar ona karşı hala etkili olabilmektedir.
  • True Name Discernment: Ruler sınıfına verilen imtiyaz olarak Jeanne bütün katılımcıların gerçek adlarını, güç seviyelerini, kişiliklerini, becerilerini ve konumlarını sezebilmektedir. Ancak tarihte adı sanı duyulmamış Nameless Archer gibi hizmetkarlara karşı bu yetenek etkisizdir ve gizlenme yeteneğine sahip olan kahramanlara karşı da şans faktörü devreye girmektedir.
  • God’s Resolution: Ruler sınıfı hizmetkarların komut büyülerini diğer Hizmetkarlara karşı kullanabilmelerini sağlayan yetenektir. Bazı durumlarda diğer master katılımcılara da kullanabilmeleri için komut büyüsü aktarabilmektedir. Yapılan büyünün etkisini arttırmak için mana kaynağı olarak kullanabilirler.

  • Luminosite Eternelle: Luminosite Eternelle, Joan of Arc’ın savaş normu ve onun birincil Noble Phantasm’ı ve tüm yaşamı boyunca yanında tuttuğu kutsal savaş Sancağıdır. Mızrak bayrak kırması bu silah onun savaş alanında ana silahıdır, ejder dişi savaşçılarını tek vuruşla yok edip düşman hizmetkarların vuruşlarını kolayca bloke edebilir ve ucunu kullanarak bir çok şeyi delip geçebilir. Zemine dikip aktif edildiğin magic resistance yeteneğini dönüştürerek Ex-seviyedeki saldırıların bedensel ve manevi etkilerine karşı bile koruma sağlar. Spartacus’ün geniş çaplı saldırısına karşı kendini, Astolfo ve Sieg ve arkasındaki kalenin belirli bölümünü korumayı başarmıştır. Jack The Ripper’ın noble phantasm’ının büyük çoğunluğunu geçersiz hale getirmeyi bile başarabilmiştir sadece ani beklenmedik saldırılara karşı hafif bir zaafı vardır. Bununla birlikte, sınırları vardır Karna’nın Anti-Ülke noble phantasm’ı olan Brahmastra Kundala’ya karşı faydasız olacağı söylenmiştir. Buna ek olarak, Ruler saldırıdan alacağı hasar, sancağında yavaş yavaş toplandığı için bu yetenek sınırlıdır.
  • La Pucelle: Ruler’ın bir zamanlar yaşamında dahi başvurmamış olduğu kutsal kılıcı. Normal de C-sınıfı bir Noble Phantasm iken Jeanne kendi kanıyla beraber aktife ettiği zaman Ex-seviyelere kadar ulaşır. Jeanne’nin yaşamında kazığa bağlanıp yakılmasını ve ardından tanrı ile bir hale gelmesini sembolize eder. Aktif edildiğinde hedeflenen her şeyi ortadan kaldıran kavramsal bir silahtır.


21-Siegfried, Dragon-Blooded Knight (Saber)

”Artık bir başkasının uğruna savaşmayacağım. Kendi hatırım için savaşmayacağım. İnandığım yardımseverlik uğruna, inandığım adalet, inandığım sadakat ve inandığım sevgi için… Kılıcımı elime alıp bu beden ile savaşacağım. Bu benim rüyam, dileğim. Ben … adaletin kahramanı olmak istiyorum.”

Saber

Siegfried, Balmung isimli kılıcıyla birlikte binlerce savaşçıya eş değer gücü olduğu söylenen Alman folklor kahramandır. Kötü ejderha Fafnir’i öldürmesiyle ünlüdür. Sessiz olmasına rağmen, tutkulu ve koruyucu bir adamdır ve etrafındakileri korumak için kendisine hem fiziksel hemde mental açıdan zarar verir. Yaşarken öldürdüğü ejderhanın kanında yıkanıp içerek fiziksel olarak dokunulmaz hale gelmiştir. Büyük Kutsal Kase Savaşı sırasında Yggdmillennia ailesi tarafından çağrılıp kara tarafın Saber’ı olmuştur

  • Riding: Şövalye olarak, Siegfried, kendi zamanında bulunmayan araçlarda dahil  her araç ve hayvana ortalamanın üzerinde bir beceri ile binebilir. Bununla birlikte, Phantasmal yaratıklara binememektedir.
  • Disengage: Savaştan kopma durumuna verilen bu yetenek. Bazı savaş faktörlerinin iyileşmesine ve olumsuz durumların kaldırılmasına izin vermektedir.
  • Dragon Slayer: Ejderha katili karakterlere veya ejderhalar ile kan bağı olan  karakterlere verilen özel bir yetenektir. Siegfried’in kuvvetini ve dayanıklılığını arttırmaktadır.
  • Golden Rule: Nibelung’un zenginliklerine kavuşan Siegfried’in zenginliğiyle istediğini elde edebilecek bir karakter olduğunu gösteren yeteneğidir. Ancak edindiği lanet yüzünden şansı oldukça düşmüştür.
  • Das Rheingold:  Siegfried’in Ejderha Fafnir’i öldürdükten sonra kazandığı servetini sembolize eden noble phantasm dır. Siegfried’in büyük torununa kadar yetecek devasa ama lanetli bir hazinedir.
  • Balmung:  İki elli kabzasında gömülü mavi bir mücevher olan insanlık dışı yetenekler tarafından ihtişam ve nefret ile yapılmış, altından bir kılıçtır. Tanrıların Çağından gelen gerçek Eter taşının gücünü içinde barındıran Ex-derecesinde bir noble phantasmdır. Clarent Blood Arthur gibi bir noble phantasm’dan daha güçlüdür. Karna’nın Vasavi Shakti’sini belirli bir süre tutabilecek kadar güçlüdür. Bir noble phantsm için oldukça hızlı bir aktivasyon süresi vardır.

  • Armor of Fafnir: Siegfried’in kötü ejderha Fafnir’in kanında yıkadığı ve içtiği efsanesini şekillendirerek, o “ejderhanın yenilmez sağlam bedenini” bir noble phantasm olarak kullanıyor. Sonuç olarak, Siegfried’in deri ve organları, en güçlü çelikten daha serttir ve ancak dağları yok edebilecek güçler tarafından zarar görebilirler. Ünlü kahraman Achilles ve Atalanta bile normal saldırısıyla ona zarar vermeyi başaramamışlardır. Mızrak  darbeleriyle hizmetkarların kemiklerini kıran Karna’ya karşı bile denk biçimde çarpışmıştır. Çünkü Fafnir’in zırhı hem sağlamlık sağlar hem yenilenme sağlar hemde zarar gören organları yerine oturtur. Ancak Siegfried’in sırtında zayıf bir noktası vardır eğer o bölgeden hasar alırsa en güçsüz Hizmetkar bile Siegfried’e büyük sıkıntı çıkarabilir.

20-Oda Nobunaga, Devil King of the Sixth Heaven (Archer)

”Ben İblis Okçu Nobunaga, Altıncı Cennetin Şeytan Kralıyım! Pekala… Ustam olmana izin vereceğim!”

Archer-

Demon Archer’ın gerçek kimliği Sengoku ve Azuchi-Momoyama döneminin efsanevi feodal lordu olan Oda Nobunaga idi. Ünlü lakabı ”Altıncı Cennetin İblis Kralı” ona mücadelesi sırasında gerçekleştirdiği ağır şiddet eylemleri için verilmiştir.

Muharip Devletler Döneminde paralı askerlik yaparken, çocukluğunda “Owari’nin Büyük Aptalı” olarak tanınıyordu. Okehazama Savaşında Imagawa Yoshimoto’yu yenerek dünyaya ismini duyurdu. Muromachi Şogunluğunun fiilen düşürülmesinden sorumlu olan Nobunaga, Onin Savaşından bu yana Japonya’da süregelen uzun çalkantılı bir savaş döneminin sona ermesinde büyük bir etki yarattı. Batı icatlarını ve taktiklerini savaş sanatı ile özdeşleştiren ilk kişilerden biridir. Sanayi ve teknolojik gelişim için uyguladığı politikalar rakiplerine karşı hem teknolojik hem de ekonomik avantaj kazanmasını sağladı.

1560-1583 yılları arasında pek çok zorlu düşmanı ortadan kaldırdı ve hatta ülkenin neredeyse birleşmesini ve feodal savaşların sona ermesini sağlıyordu. Ancak kendi mücadelesi Akechi Mitsuhide’nin ayaklanması yüzünden Kyoto da Honnō-ji tapınağında son buldu. Nobunaga’nın ülküsününü ise generali Toyotomi Hideyoshi üstlenmiş ve Japonyayı birleştirmeyi başarmıştır.

  • Three Thousand Worlds: Nobunaga Oda’nın ünlü “Üç ateş hattı” stratejisinin formunu alan Noble Phantasm’ıdır. Kendisini çevreleyen üç bin arkebüz çağırıyor ve her istikamete ateş edebiliyor. Tenka Fubu – Innovation becerisinin etkileri nedeniyle, hedefinin İlahiyat ve Gizem yeteneği ne kadar yüksek olursa, Three Thousand Worlds’ün etkinliği o kadar artar, uygun koşullar altında bu noble phantasm EX seviyesine kadar yükselir. Binicilik becerisine sahip Hizmetkarlara karşıda oldukça güçlüdür. Bu etki ilahiyat ve gizem yeteneği az veya hiç olmayan Hizmetkarlara karşı oldukça zayıflamasına rağmen yinede aşırı miktardaki tüfek ve güçle beraber korkunç kabiliyetlere sahip bir Noble Phantasm dır.
  • Papiyas, the Demon King of the Sixth Heaven: İblis Kralı Nobunaga Oda’nın gerçek noble phantasmı dır. Hiei Dağı’nın yakılması ve onun Shintoizm ve Budizmi yok etme çabalarından doğan cehennem vari kavurucu yangın ve sıcaklığın olduğu bir Reality Marble dır. Mutlak gücünü gizem ve ilahiyat yeteneklerine sahip olan kahraman ruhlarına karşı gösterir. Reality Marble’ın içinde bu varlıklar için hayatta kalmak bile oldukça zordur, ancak düşük gizemli olanlar için sadece normale yakın nefes alabilirler.
  • Independent Action: Bağımsız kalma ve bir efendinin sunduğu sihirli enerji olmadan dünyada var olma yeteneğidir. Hizmetkar’ın özerk olarak hareket etmesine ve büyülerini efendisinin manasını harcamadan kullanabilmesine olanak sağlar. Nobunaga efendisi olmadan fiziksel formunu tam 2 gün koruyabilmektedir.
  • Magic Resistance: Nobunga B-seviye büyü direnci ile üçüncü seviye altı tüm büyüleri kendisi için etkisiz kılabilmektedir.
  • Charisma: Archer b-seviyesindeki karizmasıyla bir ulusa önderlik edebilecek kapasiteye sahiptir.
  • Demon King: Görünüşünü hafifçe değiştirebilir, bazen daha küçük ve daha genç, bazen yaşlı ve daha uzun boylu görünebilir.
  • Strategy: Savaş başlamadan önce Archer’ın zaferi kazanmasına izin veren, diplomasi ve lojistik ile bir savaşın daha geniş perspektifini görebilme becerisidir.
  • Tenka Fubu – Innovation: Kavramsal bir devrim, eskiye boyun eğdirip yeni olan ile değiştirilmesidir. Bu Archer’ın tüm yeteneklerinin etkisini rakibin divinity ve mystery becerilerine oranla arttıran yeteneğidir. Gizemin kaynağı doğaüstü fenomenlerdir. Büyülü yetenekleri, efsaneleri olan gizem sahipleri veya hiç var olmamış kişiler Kral Arthur, “Sasaki Kojirou”, Jack The Ripper ve Jeanne d’Arc gibiler de dahil olamak üzere bu gibi figürlere karşı Archer’ın mutlak bir avantajı vardır. Ancak bu avantajın da bir dezavantajı olarak Archer modern kahraman ruhlarına karşı zayıftır. Francis Drake, William Shakespeare, Hans Christian Andersen ve on dokuzuncu Hassan-ı Sabbah gibi doğa üstü kökenleri bulunmayanlar gibi.

19-Rama, Seventh avatar of Vishnu (Saber)

”Hizmetkar, Saber. Kosala Kralı Rama. Tamamdır her şeyi bana bırak.”

Saber-

Fate/grand order’ın 5. zaman anormalliği olan E Pluribus Unum’da görünmüş saber sınıfı hizmetkardır. Hinduizmin iki büyük destandan biri olan Ramayana’nın ana kahramanı olan Rama’dır. Hinduizmin üç ana tanrısı olan Trimurti’den Vishnu’nun yedinci avatarıdır ve gerçek kimliğini bilmeden normal bir insan olarak doğmuştur. Tahta karşı olan veraset haklarını kaybettikten sonra sürgün edildilir ve kardeşi Lakshmana ve eşi Sita’ya katılır. Sita, Şeytan Kralı Ravana tarafından kaçırılana kadar dünyayı dolaştılar. Kaçırılan aşkını kurtarmaya kararlı olan Rama, efsanevi Hanuman’ı içeren bir maymun ordusuyla birlikte on dört yıl boyunca Ravana ve ordusuyla savaştı. Nihayet ölümsüz ve acımasız Ravana’yı yıkılamaz oku Brahmastra ile öldürdü, ancak Rama savaş sırasında maymun Vali’ye sinsice gizli saldırmak gibi bir gaflete düşmüştü. Karşılığında, Vali’nin karısı onu ve Sita’yı, birbirlerini sevdikleri sürece bir daha asla görüşmeyecek şekilde lanetlemiştir. Bir kahraman ruhu olarak bile olsa, lanet onları birbirlerini tekrar görmelerini engeller, ancak bu birbirlerini hala sevdiklerinin yıkılmaz kanıtıdır. Aldıkları formlara bakılmaksızın sevgileri sonsuza kadar sürecektir.

  • Brahmastra: Rama’nın birincil silahı ve Noble Phantasm’ı doğduğu andan itibaren kuşandığı ve Şeytan Kral Ravana’yı biçtiği ”ölümsüz bıçağı” değişik versiyonlarını Karna gibi diğer Hindu kahramanlarda kullanmaktadır. Esasen bir ok olmasına rağmen Rama tarafından saber sınıfına uygun olması için kılıç olarak modifiye edilmiştir. Rama’nın efsanesi nedeniyle, Brahmastra’sı güçlü iblis katili özelliklere sahiptir ve bir iblise ya da şeytani özelliklere sahip bir rakibe karşı kullanıldığında ekstra kuvvet kazanır.
  • Vishnu Bhuja: Tanrılara ve şeytanlara karşı koymak ve öldürmek amacıyla bilge Vishvamitra tarafından Rama’ya verilen çeşitli kutsanmış silahların toplandığı bir Noble Phantasm.  Rama’nın toplaması olası silah sayısı Vishnu’nun avatarı statüsünden gelen divinity seviyesine göre değişmektedir. A-seviyesi divinity ile o kadar güçlü ki yatkın olmadığı Saber sıfında çağrılmasına rağmen güçlü bir Archer ve Lancer işlevi görebiliyor. Vishnu Bhuja tarafından sağlanan çok sayıda silahın arasında çakramlar, cirit, Shuuravara, sopa silahı Modhaki ve Shikhari, Shiva’nın çatal zıpkını ve yayı olan Trishula, Pinaka bulunuyor.
  • Magic Resistance: Kutsal vaftiz Vishvamitra’nın vesayeti sayesinde Rama, ona karşı kullanılan hemen hemen tüm büyülü büyüyü geçersiz kılmakta ve ona Tanrıların çağından kalan büyüleri bile engellemesini sağlayan A-seviye bir büyü direncine sahiptir. Bu da onu modern büyü karşısında dokunulmaz yapmaktadır.
  • Riding: Rama A+ seviyesindeki binicilik yeteneği ile Ejderhalar hariç tüm mistik yaratıkları ve modern taşıtları sürebilme yeteneğine sahiptir.
  • Charisma: Kitleleri kontrol etme yeteneği olan karizma kişileri etkilemek için kullanılır. Rama ülkesini bilge bir şekilde yönetmiş bir kral olarak b-seviyesinde karizmaya sahiptir.
  • Curse of Separation: Vali’nin karısı tarafından Rama’ya musallat edilen lanet. Onun sonsuz aşkı Sita ile bir araya gelmesini engeller.
  • Divinity: Hinduizmin üç temel tanrısından biri olan büyük tanrı Vishnu’nun yedinci avatarı olarak Rama’nın A- seviyesinde ilahiyatı yeteneği vardır.
  • Martial Blessing: Şeytan Kral Rama’nın öldürülmesi için yıllarca çabalayan Rama bir Saber olmasına rağmen bir lancer gibi mızrak ve bir archer gibi ok, yay kullanabilmektedir.

Yazımızın ikinci bölümü burada bitiyor. Listemizin gelecek bölümleri için bizlerle kalın. Diğer bölümler çıktıkça linkler buraya bırakılacaktır.

1.Kısım

3.Kısım

4.Kısım

Kaynaklar: Type-Moon Yayınları, Typemoon wikia, Reddit, nrvnqsr, Chaldeum
Derleyen: Tarık Berk Gündüz


Bu yazıyı yazar ya da sitenin adı belirtilmeksizin, sorgusuzca farklı platformlarda paylaşanlar hakkında hukuki işlem talep edilecektir. Tüm Hakları Saklıdır. kahramanbaykus.com

CEVAP VER

Lütfen Yorumunuzu Giriniz !
Lütfen İsminizi Girin